✔️بزرگترین رد پای جا مانده از دایناسورها

       

      رد پا


      در روستای فرانسوی «Plagne» یک ردپای بزرگ ۱۵۰ میلیون ساله وجود دارد. این رد پا متعلق به یک ساروپود است؛


🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈


      ✅ بزرگترین جزیره ساخت دست بشر

      

   عکس

       بزرگترین جزیره ساخت بشر با صدها فروشگاه، رستوران و خدمات تفریحی و رفاهی در سال آینده درهای خود را روی عموم مردم باز خواهد کرد.

عکس


خل جمیرا که با دو دهه زمان طولانی‌ترین پروژه معماری تاریخ دبی است به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود. توسعه‌دهنده جدید آن در کنفرانس خبری اعلام کرد که در حال کار روی مراحل نهایی منتهی به بهره‌برداری پروژه هستند.

 

بزرگترین جزیره ساخت بشر با صدها فروشگاه، رستوران و خدمات تفریحی و رفاهی در سال آینده درهای خود را روی عموم مردم باز خواهد کرد. در مرکز این جزیره هم برج ۴۸ طبقه ترامپ خودنمایی خواهد کرد. 


✳️ده حقیقت جالب درباره جزیره پالم جمیرا را در ادامه خواهید خواند


1. برای ساخت جزیره مصنوعی جمیرا بیش از 100 تحقیق و بررسی انجام شد تا در نهایت بتوان رویای جزیره مصنوعی را به واقعیت تبدیل کرد. نقشه جزیره پالم دبی با دقت توسط متخصصی مهندسی، تکنولوژی ریخته و برنامه ریزی شد. پیش از ساخت جزیره حتی بر روی طراحی، حمل و نقل و ارتباطات بر روی جزیره تحقیقات دقیقی صورت گرفت. علاوه بر این، پیش از ساخت، سنگ و ماسه‌های کف اقیانوس نیز مورد آزمایش قرار گرفت تا از استقامت جزیره در زیر آب اطمینان حاصل گردد.

 

2.در هیچ کجای دنیا جزیره ای همانند جزیره پالم دبی نمی‌توان دید. معماری و طراحی منحصر به فرد جزیره چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می کند. جزیره پالم، مجموعه‌ای از چند جزیره به هم وصل شده است و از بالا شبیه به درخت نخلی بزرگ پدیدار است.


3.برای یقین پیدا کردن از اثبات و استقامت فرم ساختمان جزیره در زیر آب، چند غواص حرفه‌ای و متخصص مرتب جزیره را زیر نظر دارند.

 

4. به علت بزرگی و طراحی منحصر به‌فرد جزیره، جزیره پالم دبی در لیست تعداد محدود جزایری است که آن را حتی در فضا هم بر روی زمین می‌توان دید. از دیگر دست سازه دست بشر که بنای آن از فضا بر روی زمین پدیدار است، دیوار برلین می‌باشد. 

  

5. جالب است بدانید که جزیره پالم از مکان‌های دیدنی مهم دبی، 60 کیلومتر خط ساحلی را به هم وصل می‌کند.


6.به دلیل اینکه بتوان جزیره را با درختان نخل مزین و زیبا کرد، 12 هزار درخت نخل در جزیره کاشته و نگهداری شد.

 

7. قسمتی از طراحی جزیره زیبای پالم قسمت هلالی است که دور تا دور جزیره را در بر گرفته، این هلال درواقع یک محافظ و موج شکن در برابر موج های بزرگ در روز های طوفانیست و نقش محافظت از جزیره را ایفا می کند. به منظور افزایش اقامت این موج شکن در ساخت آن از ماسه، فیبر Geotextile و سنگ های بزرگ و کوچک استفاده شده است.

 

8. برای کمک به اقامت بازدیدکنندگان و توریستان تور دبی، هتل ها و محل های اقامتی زیادی در جزیره ساخته شده است، از هتل های لوکس و گران قیمت گرفته تا هتل های قیمت مناسب تر.


9.از آنجایی که پالم با قیمت اصلی توسط یک پل به هم وصل شده است، نمی توان آن را تنها یک جزیره عادی خواند. جزیره پالم هشتمین شگفتی دنیاست و در آن جاذبه‌های زیادی نهادینه شده است، از دیدنی های جزیره پالم : هتل آتلانتیک، هتل های ساحلی جمیرا، هتل ترامپ، منطقه پیاده روی مدرن، مسجد جمیرا، بوتیک های بسیار زیبا و مدرن، کریک دبی، ساحل عمومی جمیرا و... 

 

10. برای اینکه جزیره پالم دبی ظاهر طبیعی و زیبای ساحلی خود را حفظ کند، بیش از 32 میلیون متر مکعب ماسه در ساخت جزیره استفاده شد. ماسه های جزیره از کف اقیانوس به جزیره آورده شد.